söndag 15 april 2012

Norra Hamnens skyline

Att fotografera är ett växande intresse hos mig. Det blir fler och fler bilder, vid fler och fler tillfällen. En fredagskväll nu i april när jag inte riktigt kände för att göra något fick jag för mig att jag skulle åka ner till stranden för att fotografera. Jag har en väninna som jag känner sedan långt tillbaka som delar mitt intresse för fotografering. Till skillnad från mig, som är en glad amatör, så har hon betydligt mycket mer erfarenhet och har gått flera kurser och även hållit kurser kring fotografering och bildredigering för ABF. Vi ses inte så ofta men detta var ett ypperligt tillfälle att ringa henne för att höra om hon vilje följa med. Och, det gjorde hon! 


Vi träffades ända nere vid vattenbrynet strax innan kl. 20. Då hade jag redan varit där nästan en timme och hunnit med att föreviga ett och annat ögonblick. Kvällen fylldes sedan av en massa fotografering, skratt och tokigheter. Vi följde kusten söderut. Från Fria bad, till Gröningen vidare till Norra Hamnen och Dunkers Kulturhus. Tre timmar spenderade vi längs med kusten den kvällen. Det var stundtals riktigt kallt men vad gör det när man har riktigt kul. 






Det är även denna kvällen som jag lärde mig att använda BULB. Åh, det är en "funktion" som jag verkligen kommer att använda mig mer av. En kväll när det är bra väder ska jag bege mig av till en gata med mycket trafik och prova fotografera bilarna när. Ska bli spännande att se resultatet. Blir det bra så lovar jag att visa er bilderna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar